Skräddarsy taktiken efter mål och övergripande affärsstrategi

Många värdefulla insikter hämtas också från ett filosofiskt tankesätt. Och vi kan inte hålla fingrarna borta från ännu en liten bok som lyckas med konststycket att få läsaren att både dra på munnen och tänja tanken –  samtidigt.

Boken som stoltserar med placeringar från New Yorks topplistor heter ”Plato and a Platypus Walked Into A Bar – Understanding Philosophy Through Jokes” by T Cathcart and D Klein.

Och visst går det att tillämpa filosofi och humor för att förstå utmaningarna inom strategisk marknadsföring.

Den här sedelärande berättelsen har en tydlig sensmoral – anlita en konsult som kan skräddarsy taktiken efter era mål och den övergripande affärsstrategin!

Ur boken:

Here’s a more complicated demonstration of what happens when you confuse synthetic a posteriori and analytic a priori statements:

A man tries on a made-to-order suit and says to the tailor: ”I need this sleeve taken in! It’s two inches too long!
The tailor says: ”No, just bend your elbow like this. See, it pulls up the sleeve.”
The man says: ”Well, okay, but now look at the collar! When I bend my elbow, the collar goes halfway up the back of my head.”
The tailor says:” So? Raise your head up and back. Perfect!
The man says: ”But now the left shoulder is three inches lower than the right one!”
The tailor says:” No problem. Bend at the waist way over to the left and it evens out.”

The man leaves the store wearing the suit, his right elbow crooked and sticking out, his head up and back, all the while leaning down to the left. The only way he can walk is with a herky-jerky, spastic gait. Just then, two passersby notice him.

Says the first: ”Look at that poor crippled guy. My heart goes out to him.”
Says the second: ”Yeah, but his tailor must be a genius! That suit fits him perfectly!”

 

Insikt och slagkraftig kommunikation hämtar inspiration från ett tvärvetenskapligt perspektiv. Det här är boken Plato and a Platypus walked in to a bar - understanding philosophy through jokes av T Cathcart och D Klein.
Kommunikation är ett hantverk, precis som skräddaryrket.